Kérdések, válaszok és némi hasznos tudás egyben. Közös cikk a fórumlakókkal (volkswagen gte hungary facebook ) együtt szerkesztettük.
Különbségek/Azonosságok/Tulajdonságok
GOLF GTE: 1,4 TSI,
kisebb,
sportosabb 204 LE,
DSG 6,
Type 2 csatlakozó, nincs gyorstöltés, állítható a töltés 5-10-13-16 A között.
2015.06. hó előtti darabokban MIB 1 fejegység van, nem tud magyarul, viszont plusz egy hajtási mód van (SAVE)
Ezekben a fejegységekben még nincs közelítés érzékelő, így az alsó menü nem “felugrik” amikor felé nyúlsz, hanem alapból kitakarja a képernyő alsó részét.
A 2015.06. hó utáni autókban már csak 3 hajtási mód van/ E-Mode/ Hybrid / Battery Charge/ Van bennük közelítés érzékelő, így a képernyő mindig egy picit nagyobban látszik. Minden Golf GTE műszeregység menüjében létezik “LAPTIMING” menüpont, azoknak akik mindenképp kipróbálnák pályanapon az autót.
PASSAT GTE: 1,4 TSI,
hajtás megegyezik,
nagyobb csomag és utastér,
esetenként jobban extrázott,
nagyobb akkupakk,
nagyobb súly.
218LE ,
DSG6,
Type 2 csatlakozó, nincs gyorstöltés, állítható a töltés 5-10-13-16 A között.
3 hajtási mód E-Mode/ Hybrid / Battery Charge/
Némely autóknál plusz nominált mode választó gomb a váltókar bal oldalán ( ECO/NORMÁL/SPORT/INDIVIDUAL/ Kormányzást, világítást, ACC-t és esetenként futóművet állít)
A műszeregységben alapból nincs “LAPTIMING” mód, de utólagos aktiválásra van lehetőség a vadulni vágyóknak.
Mivel a használt autók nagy része Hollandiából érkezik, általánosságban talán elmondható, hogy a sok km-t futott darabok kevesebbet voltak elektromosan használva.
A kevés km-es daraboknak pedig a benzinmotor lett jobban megkímélve, viszont elképzelhető a nagyobb akku degradáció.
Ezt jelenleg még nem tudjuk mérni, sőt a VW is azt mondja csak hosszú mérési folyamat után tudná megmondani az akkuk valós állapotát. Tesztelés folyamatban.
Felszereltségi szintek autónként eltérnek.
Szinte nincs két azonos felszereltségű autó.
Alapkivitel és extra felszereltség:
Multimédiás Fejegységek:
Első Led lámpa. LED1, LED 2.
Esetenként kamera hiányában a LED2 lámpa sem tudja a DLA-t(Dinamic Light Assist).
Azaz a LED2 lámpa képes csak dinamikusan kitakarni a szembe jövő forgalmat ez a DLA.
Hátsó lámpa passat GTE esetében kétféle lehet, funkciójukban, működésükben nincs különbség.
Ülések :
Golf GTE esetén : Kék kockás kárpit/ fekete bőr kárpit/ritkán Színes bőr kárpit/ Figyelem! a bőr kárpit nem jelent automatikusan ülésfűtést is!
Passat GTE esetén: teljes szövet/ bőr kívül, alcantara belül / teljes bőr, Többnyire fekete/nagyon ritkán színes, teljes bőr az ajtókon is, barna vagy krém szín Masszírozó derék funkció, levegős derék támasz/ masszírózó derék funkció és memória, motoros állítás előre-hátra, fel-le, levegős derék támasz/ memóriás ülés masszírózó funkció nélkül, de motoros állítás előre-hátra , és levegős derék támasz. Illetve kihúzható combtámasz esetenként. A kárpit és az ülés funkciók NEM feltétlenül függenek össze!
Tempomat (Cruise Control)/Adaptív tempomat (ACC)
Golf GTE-ben nincs alapból adaptív tempomat. Azt kell figyelni elől a rendszámtábla alatt van-e egy fekete kocka abban rejtőzik a szenzor a követő tempomathoz.
Passat GTE-ben van alapból adaptív tempomat, itt az összes modelben benne van.
Sávtartó asszisztens(Lane Assist)
Index kar végén a gomb ott figyel. Szélvédő mögött pedig a kamera hozzá.
Sávváltó sszisztens+ holttér figyelő SIDE ASSIST
Index fülekben a borostyán fény, a hátsó lökhárító alatt van a 2 szenzor, erről majd később bővebben.
Front assist, gyalogos védelem
Első kamera alapján működik.
Trailer assist
Hasznos extra ha utánfutózni szeretnénk. A bal oldali tükörkapcsoló állítóval lehet megadni a kívánt szöget utána pedig magától tekeri a kormányt nekünk csak a sebességet kell adagolni illetve a féket.
Körbe park radar + automata ki be parkoló.
első sárvédő íven kell figyelni, hogy van e park szenzor, ha ott van akkor van teljes parkradar és az autó széleit és látja a radar.
360 kamera
Tükrök aljában és az autó orrában plusz kamerák így az autó teljes környezetét kitudjra rajzolni egy felülnézeti képre.
Kulcsos indítás/ kulcsnélküli indítás/ kulcsnélküli indítás+bejutás / Keyless Access KESSY
Tükrök
Tükrök nem mindegyiken hajthatók be a zárással egy időben. Ha a tükör állító gomb 4 állású, akkor képes az autó a tükreit behajtani a záráskor, de van olyan autó, ami ezt alapból nem tudja. A szolgáltatást aktiválni kell. A hátramenet közbeni, jobb oldali tükörbillentésre ugyanez vonatkozik, alapból ez akkor működik ha a tükörállító a jobb tükörre van beállítva, akkor billent ha aktiválva van, slusszpoén,hogy a billentés és a tükörfűtés nem tud működni egyszerre.
SZERVÍZ:
Motorolajcsere periódus: gyári ajánlás 15.000Km vagy egy év. Mivel kevesebbet megy hagyományos üzemmódban. Ha hosszú távra tervezel 10.000km.
DSG-ben az olajcsere periódus: 60.000 Km .
Olajcsere márkaszervízben viszonylag drága. De érdemes árajánlatot kérni, mert a Győri szervízben több tagtársnak is barátságos árat mondtak. A váltó olajszűrőjét cserélni kell, abból a szervízből én menekülnék, ahol azt mondják, hogy nem kell, de ezt mindenki maga döntse el.
Vezérlés csere 210.000 Km
Gyenge pontok amire érdemes figyelni:
DSG olajcsere periódus talán a legfontosabb.
6 sebességes DSG váltó van mindkét autóban, ezek a megbízhatóbb, úgynevezett olajos váltók, de az olajcserére érzékenyek lehetnek. Javításuk költséges. Ezért fontos, hogy az autók olajcseréje mind vásárláskor, mind eladáskor igazolható legyen. DSG esetében kiemeleten fontos, hogy a gépkocsi mozgása közben az előre és hátramenet között még csak véletlenül se váltsunk irányt. Tehát ha tolatunk, akkor amíg az autó mozog, nem rakjuk D-be és fordítva. Ipszilon fordulónál , parkolóba ki-be állásnál és keskeny úton megfordulásnál, jusson eszünkbe, hogy a hirtelenkedés drágán megbosszulhatja magát.
Fontos még, hogy megálláskor minden esetben használjuk a rögzítőféket, hogy ne a váltó tartsa az autónk amúgy a szokásosnál is jelentősebb tömegét.
Ugyan az autó fel van szerelve a manuális váltás lehetőségét biztosító “F1”-nek is nevezett váltófülekkel, ezek használata nem feltétlenül javasolt. Avatatlan kéz, össze -vissza parancsokat adva a váltónak az élettartam rovására versenyez, úgy, hogy az esetek 90%-ban semmi sem indokolja, hogy kézzel kapcsolgasson vissza. Bár ezt inkább Golf GTe tulajoknak ajánlom, mert a passat tulajdonosok, józan, megfontolt úriemberek, ők ugye amúgy sem vadulni veszik az autót. :-) És létezik még valami, amit a józan paraszti ész mondat velem, de leírom, annak ellenére, hogy erre vonatkozó megerősítést még sehol sem olvastam. A váltóban is olaj van, ami hideg időben jelentősen képes dermedni, ezáltal viszont nem folyik, hanem először “törik” . Így én azt javaslom, hogy hidegen, tisztán elektromos hajtás esetén se “ gangoljunk “ az autóval, mert a váltóban lévő olajnak is szüksége van a melegedésre, hogy a kenési feladatait maximálisan el tudja látni. Próbaként nézz meg egy egész éjjel a fagypont közeli hőmérsékleten álló olaj kicsorgási idejét, és egy a lakásból éppen kivitt olaj állagát....
Casco:
Mindkettő esetében 150. 000.- Ft / év körül alakul, a fórumban találsz segítséget a megkötésére.
Testvérmodell :
A3 E-tron= Teljesen a VW Golf padlólemeze, hajtása van benne. Teljesítményük azonos a GTE Golféval, de drágább és talán kevésbé szép belül. Csak az S-line felszereltségben van alul “vágott” kormány. Szervizelése ha lehet még drágább, mint a Golf-é.
Töltési tanácsok :
Az akkumulátornak a lassú töltés a legkímélőbb ( azóta fejlemény, hogy lehet kímélő de több a töltési veszteség így pazarlóbb ) , ezért célszerű a töltést, úgy beállítani, hogy a töltési erősség 5A-legyen. Ez nagyjából 6 - 7 1/2 óra altt tölti fel az akkukat 100% -ra. Természetesen, ha a délelőtt elhasználtuk az elektromos hatótávot és tudható, hogy délután még mennünk kell, akkor a töltési áramerősséget vissza lehet állítani 16A-re. Ebben az esetben az autó 2,5-3,5- óra alatt éri el újra a 100% töltöttséget. Az átállítás nagyon egyszerű, fékpedál nélkül gyújtást adunk, majd a CAR, gombot benyomjuk. A megjelenő kép jobb sarkában a fogaskerék ikont megnyomjuk és a felugró menüben a második sorra kattintva(hajtás-töltés) kiválasztjuk a kívánt áramerősséget. Leírni sokkal hosszabb ezt, mint megcsinálni. A Golf esetében egy töltés (38 Ft/Kw áron számolva) 300-340 Ft, a Passat esetében a nagyobb akkupakk miatt, ez 360-380 Ft- tal számolható. Nyilván a nagyobb akku, nagyobb hatótávot is jelenthet, de nem szabad elfelejteni, hogy a nagyobb akkumulátorral nő az autó eleve nagyobb önsúlya is, szóval nem számolhatunk jelentősebb hatótávval. A töltési veszteségeket itt nem vettük figyelembe, de nyilván az elektromos autóknál ez is mindenhol előfordul.
A töltőaljzat, hagyományos schuko aljzat,de itt érdemes figyelni arra, hogy a dugaljhoz megfelelő keresztmetszetű vezeték menjen, és az sem baj, ha nem egy szétgyilkolt már ezer éves dugaljat szemelünk ki a mindennapi töltéshez. Ha nem ismerjük a hálózatunk terhelhetőségét, érdemes, az alacsonyabb áramerősségű töltést választani minden esetben, hiszen egy vezetéktűz, könnyen leégeti nem csak az autót, hanem az épületet is. Érdemes villanyszerelő tanácsát, átvizsgálását kérni a rendeltetésszerű használat előtt. Pár ezer forintot megér, ha kiderül, hogy valami nem alkalmas a sokmilliós autóink töltésére. A szervíz listában van ajánlott villanyszerelő is.
Saját véleményem és kiegészítések
Belső hangulatfény ha RGB akkor pl OBD11-el pl programozható az arteon színskálája és egyedi színskála is berakható neki.
OBD-n keresztül több dologhoz is hozzáférhetünk pl a svéd hátsó lámpákat is aktiválhatjuk, ami nappal is felkapcsolja a hátsó világítást, ami pl autópályázásnál elég hasznos tud lenni, mert hiába elől a daylight, nem árt hátulról is látszódni.
Hibák és miértek:
Nagy miért kérdés, hogy minden ledes az autóban akkor a csomagtérlámpa miért halogén izzós?
A fényszóró mosó védője hajlamos leesni, ezt érdemes külön ragasztani mielőtt elhagynánk.
Nálam a side assist rendszer rendetlenkedett elég sokat, ez az északról származó autóknál úgy látszik gyakori jelenség, nagy esőben fogta magát és hibával lekapcsolt.
Nincs meg a pontos indoklás,de a vw márkaszervízben felraktak rá egy müanyag takarót ami a gyári előírás és "javítása" a jelenségnek ezek után már 60-70%-ban jól működött de durvább esőzésekben megint csak lekapcsolgatott, itt kinyomoztuk, hogy a GTE-kben hátulról hiányzik egy müanyag takaró lemez, de eddig nem jutottunk el, hogy ezt megrendeljük, egy egyszerűbb ötletem támadt,hogy még ha nem is a legszebb de egy hátsó sárvédő toldat milyen jó megoldás is lenne ;) Ezeknek a felszerelése után megszűnt a hiba, felhőszakadáskor is stabil a működés.
Szükségkireteszelés:
Bármilyen esetben ha nem oldana ki a töltőkábel autó felén lévő része akkor az azonnali töltés gomb ( felső ) és a nyitás gomb együttes nyomásával aktiválható a szükségkireteszelés
POV STEREO VIDEO: