Volkswagen Passat GOLF GTE beszámoló teszt ismertető

 
Kérdések, válaszok és némi hasznos tudás egyben. Közös cikk a fórumlakókkal (volkswagen gte hungary facebook ) együtt szerkesztettük.
 

Különbségek/Azonosságok/Tulajdonságok

GOLF GTE: 1,4 TSI,  
kisebb,  
sportosabb 204 LE, 
DSG 6, 
Type 2 csatlakozó, nincs gyorstöltés, állítható a töltés 5-10-13-16 A között. 
2015.06. hó előtti darabokban MIB 1 fejegység van, nem tud magyarul, viszont plusz egy hajtási mód van (SAVE)   
Ezekben a fejegységekben még nincs közelítés érzékelő, így az alsó menü nem “felugrik” amikor felé nyúlsz, hanem alapból kitakarja a képernyő alsó részét. 
A 2015.06. hó utáni autókban már csak 3 hajtási mód van/ E-Mode/ Hybrid / Battery Charge/ Van bennük közelítés érzékelő, így a képernyő mindig egy picit nagyobban látszik. Minden Golf GTE műszeregység menüjében létezik “LAPTIMING” menüpont, azoknak akik mindenképp kipróbálnák pályanapon az autót.
 
PASSAT GTE: 1,4 TSI, 
hajtás megegyezik, 
nagyobb csomag és utastér, 
esetenként jobban extrázott, 
nagyobb akkupakk, 
nagyobb súly. 
218LE , 
DSG6, 
Type 2 csatlakozó, nincs gyorstöltés, állítható a töltés 5-10-13-16 A között. 
3 hajtási mód  E-Mode/ Hybrid / Battery Charge/    
Némely autóknál plusz  nominált mode választó gomb a váltókar bal oldalán            ( ECO/NORMÁL/SPORT/INDIVIDUAL/ Kormányzást, világítást, ACC-t és esetenként futóművet állít) 
A műszeregységben alapból nincs “LAPTIMING” mód, de utólagos aktiválásra van lehetőség a vadulni vágyóknak.
 
Mivel a használt autók nagy része Hollandiából érkezik, általánosságban talán elmondható, hogy a sok km-t futott darabok kevesebbet voltak elektromosan használva. 
A kevés km-es daraboknak pedig a benzinmotor lett jobban megkímélve, viszont elképzelhető a nagyobb akku degradáció. 
Ezt jelenleg még nem tudjuk mérni, sőt a VW is azt mondja csak hosszú mérési folyamat után tudná megmondani az akkuk valós állapotát. Tesztelés folyamatban.
Felszereltségi szintek autónként eltérnek. 
Szinte nincs két azonos felszereltségű autó. 
 

Alapkivitel és extra felszereltség:

Multimédiás Fejegységek:
 

Első Led lámpa. LED1, LED 2. 
Esetenként kamera hiányában a LED2 lámpa sem tudja a DLA-t(Dinamic Light Assist).
Azaz a LED2 lámpa képes csak dinamikusan kitakarni a szembe jövő forgalmat ez a DLA.
 
Hátsó lámpa passat GTE esetében kétféle lehet, funkciójukban, működésükben nincs különbség.
 
Ülések
Golf GTE esetén : Kék kockás kárpit/ fekete bőr kárpit/ritkán Színes bőr kárpit/ Figyelem! a  bőr kárpit nem jelent automatikusan ülésfűtést is! 
Passat GTE esetén:  teljes szövet/ bőr kívül, alcantara belül / teljes bőr,  Többnyire fekete/nagyon ritkán színes, teljes bőr  az ajtókon is, barna vagy krém szín                    Masszírozó derék funkció, levegős derék támasz/ masszírózó derék funkció és memória, motoros állítás előre-hátra, fel-le, levegős derék támasz/ memóriás ülés masszírózó funkció nélkül, de motoros állítás előre-hátra , és levegős derék támasz. Illetve kihúzható combtámasz esetenként. A kárpit és az ülés funkciók NEM feltétlenül függenek össze!
 
Tempomat (Cruise Control)/Adaptív tempomat (ACC) 
Golf GTE-ben nincs alapból adaptív tempomat. Azt kell figyelni elől a rendszámtábla alatt van-e egy fekete kocka abban rejtőzik a szenzor a követő tempomathoz.
 
Passat GTE-ben van alapból adaptív tempomat, itt az összes modelben benne van.
 
Sávtartó asszisztens(Lane Assist) 
Index kar végén a gomb ott figyel. Szélvédő mögött pedig a kamera hozzá.
 
Sávváltó sszisztens+ holttér figyelő SIDE ASSIST 
Index fülekben a borostyán fény, a hátsó lökhárító alatt van a 2 szenzor, erről majd később bővebben.
 
Front assist, gyalogos védelem
Első kamera alapján működik.
 
Trailer assist
Hasznos extra ha utánfutózni szeretnénk. A bal oldali tükörkapcsoló állítóval lehet megadni a kívánt szöget utána pedig magától tekeri a kormányt nekünk csak a sebességet kell adagolni illetve a féket.
 
Körbe park radar + automata ki be parkoló.
első sárvédő íven kell figyelni, hogy van e park szenzor, ha ott van akkor van teljes parkradar és az autó széleit és látja a radar.
 
360 kamera
Tükrök aljában és az autó orrában plusz kamerák így az autó teljes környezetét kitudjra rajzolni egy felülnézeti képre.
 
Kulcsos indítás/  kulcsnélküli indítás/ kulcsnélküli indítás+bejutás / Keyless Access  KESSY

Tükrök
Tükrök nem mindegyiken hajthatók be a zárással egy időben. Ha a tükör állító gomb 4 állású, akkor képes az autó a tükreit behajtani a záráskor, de van olyan autó, ami ezt alapból nem tudja. A szolgáltatást aktiválni kell. A hátramenet közbeni,  jobb oldali tükörbillentésre ugyanez vonatkozik, alapból ez akkor működik ha a tükörállító a jobb tükörre van beállítva, akkor billent ha aktiválva van, slusszpoén,hogy a billentés és a tükörfűtés nem tud működni egyszerre.
 

SZERVÍZ:

 
Motorolajcsere periódus: gyári ajánlás 15.000Km vagy egy év. Mivel kevesebbet megy hagyományos üzemmódban. Ha hosszú távra tervezel 10.000km.
 
DSG-ben az olajcsere periódus: 60.000 Km .
Olajcsere márkaszervízben viszonylag drága. De érdemes árajánlatot kérni, mert a Győri szervízben több tagtársnak is barátságos árat mondtak. A  váltó olajszűrőjét cserélni kell, abból a szervízből én menekülnék, ahol azt mondják, hogy nem kell, de ezt mindenki maga döntse el.
 
Vezérlés csere 210.000 Km
 
Gyenge pontok amire érdemes figyelni: 
DSG olajcsere periódus talán a legfontosabb.
6 sebességes DSG váltó van mindkét autóban, ezek a megbízhatóbb, úgynevezett olajos váltók, de az olajcserére érzékenyek lehetnek. Javításuk költséges. Ezért fontos, hogy az autók olajcseréje mind vásárláskor, mind eladáskor igazolható legyen. DSG esetében kiemeleten fontos, hogy a gépkocsi mozgása közben az előre és hátramenet között még csak véletlenül se váltsunk irányt. Tehát ha tolatunk, akkor amíg az autó mozog, nem rakjuk D-be és fordítva. Ipszilon fordulónál , parkolóba ki-be állásnál és keskeny úton megfordulásnál, jusson eszünkbe, hogy a hirtelenkedés drágán megbosszulhatja magát. 

Fontos még, hogy megálláskor minden esetben használjuk a rögzítőféket, hogy ne a váltó tartsa az autónk amúgy a szokásosnál is  jelentősebb tömegét. 
Ugyan az autó fel van szerelve a manuális váltás lehetőségét biztosító “F1”-nek is nevezett váltófülekkel, ezek használata nem feltétlenül javasolt. Avatatlan kéz, össze -vissza parancsokat adva a váltónak az élettartam rovására versenyez, úgy, hogy az esetek 90%-ban semmi sem indokolja, hogy kézzel kapcsolgasson vissza. Bár ezt inkább Golf GTe tulajoknak ajánlom, mert a passat tulajdonosok, józan, megfontolt úriemberek, ők  ugye amúgy sem vadulni veszik az autót. :-) És létezik még valami, amit  a józan paraszti ész mondat velem, de leírom,  annak ellenére, hogy erre vonatkozó megerősítést még sehol sem olvastam. A váltóban is olaj van, ami hideg időben jelentősen képes dermedni, ezáltal viszont nem folyik, hanem először “törik” . Így én azt javaslom, hogy hidegen, tisztán elektromos hajtás esetén se “ gangoljunk “ az autóval, mert a váltóban lévő olajnak is szüksége van a melegedésre, hogy a kenési feladatait  maximálisan el tudja látni. Próbaként nézz meg egy egész éjjel a fagypont közeli hőmérsékleten álló olaj kicsorgási idejét, és egy a lakásból éppen kivitt olaj állagát....
 
 
Casco:
Mindkettő esetében 150. 000.- Ft / év körül alakul, a fórumban találsz segítséget a megkötésére.
 
Testvérmodell
A3 E-tron= Teljesen a VW Golf padlólemeze, hajtása van benne. Teljesítményük azonos a GTE Golféval, de drágább és talán kevésbé szép belül. Csak az S-line felszereltségben van alul “vágott” kormány. Szervizelése ha lehet még drágább, mint a Golf-é.
 
Töltési tanácsok : 
Az akkumulátornak a lassú töltés a legkímélőbb ( azóta fejlemény, hogy lehet kímélő de több a töltési veszteség így pazarlóbb ) , ezért célszerű a töltést, úgy beállítani, hogy a töltési erősség 5A-legyen. Ez nagyjából 6 - 7 1/2 óra altt tölti fel az akkukat 100% -ra. Természetesen, ha a délelőtt elhasználtuk az elektromos hatótávot és tudható, hogy délután még mennünk kell, akkor a töltési áramerősséget vissza lehet állítani 16A-re. Ebben az esetben az autó 2,5-3,5- óra alatt éri el újra a 100% töltöttséget.  Az átállítás nagyon egyszerű, fékpedál nélkül gyújtást adunk, majd a CAR, gombot benyomjuk. A megjelenő kép jobb sarkában a fogaskerék ikont megnyomjuk és a felugró menüben a második sorra kattintva(hajtás-töltés) kiválasztjuk a kívánt áramerősséget. Leírni  sokkal hosszabb ezt, mint megcsinálni. A Golf esetében egy töltés (38 Ft/Kw áron számolva) 300-340 Ft, a Passat esetében a nagyobb akkupakk miatt, ez 360-380 Ft- tal számolható. Nyilván a nagyobb akku, nagyobb hatótávot is jelenthet, de nem szabad elfelejteni, hogy a nagyobb akkumulátorral nő az autó eleve nagyobb önsúlya is, szóval nem számolhatunk jelentősebb hatótávval. A töltési veszteségeket itt nem vettük figyelembe, de nyilván az elektromos autóknál ez is mindenhol előfordul.
 
A töltőaljzat, hagyományos schuko aljzat,de  itt érdemes figyelni arra, hogy a dugaljhoz megfelelő keresztmetszetű vezeték menjen, és az sem baj, ha nem egy szétgyilkolt már ezer éves dugaljat szemelünk ki a mindennapi töltéshez. Ha nem ismerjük a hálózatunk terhelhetőségét, érdemes, az alacsonyabb áramerősségű töltést választani minden esetben, hiszen egy vezetéktűz, könnyen leégeti nem csak az autót, hanem az épületet is. Érdemes villanyszerelő tanácsát, átvizsgálását kérni a rendeltetésszerű használat előtt. Pár ezer forintot megér, ha kiderül, hogy valami nem alkalmas a sokmilliós autóink töltésére. A szervíz listában van ajánlott villanyszerelő is.
 
 

Saját véleményem és kiegészítések

Belső hangulatfény ha RGB akkor pl OBD11-el pl programozható az arteon színskálája és egyedi színskála is berakható neki.

OBD-n keresztül több dologhoz is hozzáférhetünk pl a svéd hátsó lámpákat is aktiválhatjuk, ami nappal is felkapcsolja a hátsó világítást, ami pl autópályázásnál elég hasznos tud lenni, mert hiába elől a daylight, nem árt hátulról is látszódni.

Hibák és miértek:

Nagy miért kérdés, hogy minden ledes az autóban akkor a csomagtérlámpa miért halogén izzós?

A fényszóró mosó védője hajlamos leesni, ezt érdemes külön ragasztani mielőtt elhagynánk.

Nálam a side assist rendszer rendetlenkedett elég sokat, ez az északról származó autóknál úgy látszik gyakori jelenség, nagy esőben fogta magát és hibával lekapcsolt.
Nincs meg a pontos indoklás,de a vw márkaszervízben felraktak rá egy müanyag takarót ami a gyári előírás és "javítása" a jelenségnek ezek után már 60-70%-ban jól működött de durvább esőzésekben megint csak lekapcsolgatott, itt kinyomoztuk, hogy a GTE-kben hátulról hiányzik egy müanyag takaró lemez, de eddig nem jutottunk el, hogy ezt megrendeljük, egy egyszerűbb ötletem támadt,hogy még ha nem is a legszebb de egy hátsó sárvédő toldat milyen jó megoldás is lenne ;) Ezeknek a felszerelése után megszűnt a hiba, felhőszakadáskor is stabil a működés.

 

Szükségkireteszelés:

Bármilyen esetben ha nem oldana ki a töltőkábel autó felén lévő része akkor az azonnali töltés gomb ( felső ) és a nyitás gomb együttes nyomásával aktiválható a szükségkireteszelés

 

POV STEREO VIDEO: